ساخت سوله خرپایی - ساخت سوله|سوله سبک|فروش سوله
1019
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1019,single-format-standard,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-12.0.1,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive
 

ساخت سوله خرپایی

ساخت سوله خرپایی

ساخت سوله خرپایی – نصب ایمن

ساخت سوله خرپایی با طول ۲۰ متر یا بیشتر طولانی است. یک تراس طولانی می تواند برای نصب کننده خطر ایجاد کند، زیرا ابعاد و وزن خرپا خود اگر مهار، به درستی نصب نشود می‌تواند بی ثباتی، خم شدن و سقوط تسمه ایجاد کند. خرپاهای طولانی را می‌توان با خیال راحت و کارآمد نصب کرد، اما آنها نیاز به ایمنی بیشتر و اقدامات ویژه نسبت به خرپاهای کوتاه دارند. امروزه، اغلب از خرپا با دهانه طولانی استفاده می شود. این به این دلیل است که طراحان حرفه ای به طراحی سازه‌هایی ارزش می‌دهند که بزرگ هستند و ظاهر مسکونی بیشتری دارند. در حالیکه استانداردها نیاز به استفاده از مواد غیر قابل احتراق در یک پروژه خاصدارند ، فولاد سرد نورد شده انتخاب طبیعی است. به عنوان یک نتیجه، خرپاهای طولانی بیشتر در حال رایج تر شدن هستند. از این نوع ساخت و ساز خودداری نکنیدو سعی کنید آن مهارت بیشتری کسب کنید.

تحقیق و بررسی اسناد و مدارک صنعتی در مورد نصب و راه اندازی خرپاهای فلزی با دهانه‌های بزرگ مورد تایید قرار گرفته است. شورای فولاد سرد نورد شده (CFSC) مدارک فنی را ارائه می دهد که به منظور مدیریت مناسب، نصب و نگهداری از خرپاهای با دهانه‌های طولانی متمرکز شده است. این یک راهنما برای بهترین شیوه مدیریت و نگهداری است. بخش ۴۲۲۱۱٫۳٫۳ کد ساختمان بین المللی (IBC) 2015 در مورد خرپاهای سرد نورد شده در دهانه‌های بزرگ بحث می کند.

نصب خرپا با جرثقیل

شکل ۱ – نصب خرپا با جرثقیل

راهنمای عملی در ساخت سوله خرپایی برای مدیریت، نصب، محدودیت اشاره دارد که نصب و راه‌اندازی خرپا در صورتی که اقدامات احتیاطی لازم صورت نگیرد می تواند خطرناک باشد. نصب و راه اندازی خرپا‌های با دهانه‌های بزرگ نیازمند، به ویژه، برنامه ریزی و ارتباطی دقیق پیمانکار مربوط با نصب ، خدمه نصب و عملکرد جرثقیل دارد. بسته به تجربه پیمانکار، توصیه می شود که یک جلسه با تمام افراد در محل برگزار شود. این باید شامل همه افرادی که در انجام عملیات بلند کردن / بالا بردن، نصب، نگهداری برای بررسی مقررات استانداردها، نقشه های طراحی خرپا، اسناد ساخت و ساز، قرارگیری خرپا (اگر / هنگامی که مورد نیاز قرارداد سات)، OSHA الزامات حفاظت از بلند کردن و سقوط، طرح نصب و راه‌اندازی (در صورت ارائه) و شرایط خاص سایت منظور شود.

حمل خرپا دهانه بزرگ به محل نصب

هنگامی که خرپا فلزی با دهانه بزرگ به یک سایت کاری می رسند، تایید می کنند که خرپا با توجه به طرح های تایید شده دقیق هستند. به طور ایده آل، تحویل خرپاهای فلزی طولانی باید با سرپرست در محل هماهنگ شود. خرپا سرد نورد شده فلزی با دهانه بلند، ، نیاز به فضای بیشتری در اطراف محل کار برای انبار و قرار دادن قبل از نصب دارند از آنجا که آنها طولانی هستند، می تواند یک چالش برای پیدا کردن این منطقه با دسترسی و در نزدیکی ساختمان باشد. تراس ها هرگز نباید کشیده شوند همیشه از جرثقیل برای حرکت آنها استفاده کنید.

به علت محدودیت های حمل و نقل، می توان از خرپاهای طولانی در دو قطعه ساخته و حمل کرد. هنگامی که آنها بیش از حد طولانی و یا بیش از حد بلند برای حمل در یک قطعه باشند، گام اضافه شده در نصب دو قطعه با هم وجود دارد. شما نیاز به یک محل مناسب در محل سایت برای الحاق دو قطعه به هم دارید و نصب کننده باید زمان و نیروی کار اضافی را در هنگام ارسال پیشنهاد در پروژه و همچنین شرایط کلی زمان بندی برای تکمیل پروژه مورد توجه قرار دهد. یک سیستم نگه‌دارنده لازم است تا اطمینان حاصل شود که تمام خرپاها به صورت یکسان اطمینان از پروفایل های سازگار فراهم شود. به دلیل محدودیت های ارتفاع، خرپا ها در دو قطعه ساخته می شوند، یک خرپا پایه و کلاه خرپا عرضه می شود. خرپا پایه نیاز به تسمه اضافی از وتر بالا دارد که پشتیبانی از خرپا را انجام دهد. مجموعه ای از ترتیب محدودیت های جانبی و موربانه باید به بخش صاف وتر پایه تراس اعمال شود.

در هنگام برخورد با خرپا با دهانه بزرگ در ساخت سوله خرپایی ، همیشه باید از بزرگترین قطعه های خرپا که ممکن است کار را در محل  کاهش دهد شروع به مونتاژ کنید. برای تعیین قطعات، ما باید لجستیک سایت را بررسی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که می توانیم قطعات را به مکان ای که آنها تخلیه می شود، ایمن کنیم. با توجه به قطعات بزرگ که ممکن است ما مجبور به مقابله با آن باشیم، ما همیشه می‌خواهیم دستکاری در این زمینه را به حداقل برسانیم و قطعات را به محدوده ای که در آن احداث می شود نزدیک کنیم. نحوه اتصال میان دو قطعه خرپا دهانه بزرگ باید دقیقا به نصب کننده های زمین اعلام شود. همچنین، تنش ها در روش نصب و راه اندازی تراس باید در نظر گرفته شود. بسته به اینکه آیا قطعات بر روی زمین متصل می‌شوند و سپس در محل قرار می‌گیرند، یا اینکه دو نیمه به صورت موقت قبل از اتصال بالا برده می شوند، در روش نصب تفاوت خواهند داشت.

مونتاژ قطعات خرپا در محل

شکل ۲ – مونتاژ قطعات خرپا در محل

ساخت سوله خرپایی – حمل و مهار در نصب خرپا CFS

در ساخت سوله خرپایی یک خرپا فلزی سرد نورد شده با دهانه بزرگ انعطاف پذیر است و در حین حمل باید توجه ویژه ای به منظور جلوگیری از آسیب داشته باشیم. اگر به درستی کار نکنید، یک خرپا فلزی با دهانه طولانی می تواند به صورت خارج از صفحه خم شود. “هنگام بلند کردن یک تراس، از یک نقطه اتصال استفاده کنید. اتصال را از طریق چندین نقطه در امتداد آن با استفاده از یک نوار پخش گسترش دهید. چون خرپاهای با دهانه طولانی در طول نصب لاغر است، نقاط انتخاب باید دقیقا برنامه ریزی و مهندسی شوند. بهترین راه این است که طراح بتواند تشخیص دهد که خرپا قبل از تحویل مراحل مختلف ساخت را طی خواهد کرد، از این طریق مراحل مختلف ساخت صورت می‌پذیرد.

ساخت سوله خرپایی

تأکید بر این است که خرپا طولانی همیشه نیاز به یک نوار پخش یا دیگر اعضای دیگر برای کمک به جابجایی آنها را دارند. نوار پخش نوار نقاله های بالابر را فراهم می کند تا از خم شدن یا چرخاندن تسمه جلوگیری شود. کارگران اضافی ممکن است برای هدایت خرپا مورد نیاز باشد. استفاده نامناسب و یا عدم استفاده از یک نوار پخش در هنگام برداشتن تسمه در محل، اغلب منجر به آسیب تخریب، خم شدن یا چرخاندن می شود.  سوار نمودن صحیح بر جرثقیل، موقعیت و پیوستگی اتصالات نصب برای همه پایه های تراس لازم است تا خرپاها را در یک موقعیت عمودی نگه دارید تا پای ثابت نگهدارنده استفاده شود. مهار نامناسب در هنگام نصب، شایع ترین علت سقوط خرپا و آسیب‌های بالقوه است.

اجرا و نصب خرپا

شکل ۳ – اجرا و نصب خرپا

 

IBC الزام میکند شرایط صلاحیت ثبت شده (قراردادی توسط مالک) طراحی حرفه ای مهارهای موقت و دائمی وجود داشته باشد. نصب کنندگان باید از راهنمایی استانداردها پیروی کنند. بعضی معتقدند که طراحی طرح مهارها باید به از بین بردن سردرگمی مسئولان و فراموش شدن کمک کند. خرپا با دهانه بلند نیز باید یک بازرسی ویژه برای اطمینان از اینکه مهار به درستی نصب شده است ارائه دهد. ماهیت فضاهای با دهانه بلند، تا زمانی که به درستی مهار نشود، ناپایدارتر است. توجه ویژه به ارائه ردیف های مورد نیاز از محدودیت جانبی و مهار مورب برای ایمنی نصب لبه های بلند نیاز است.

 طراحی سوله خرپایی :

در طراحی سوله خرپایی تاکید می‌شود که نصب کننده ها باید تأیید کنند که به طور موقت خرپا فلزی با دهانه طولانی در یک موقعیت عمودی قبل از بالا بردن یا برداشتن نوار کشویی قرار گیرد. توجه به جزئیات از جمله شمارش مناسب و قرار دادن اتصالات مهم است. به عنوان مثال: آیا سازنده خرپا یا مهندس نیاز به نگه داشتن نگه دارنده‌ها در هر دو طرف خرپا در هر انتها و یا فقط یک طرف از خرپا دار؟ قبل از آنکه پوشش اجرا شود، باید به طور دائمی مهارها با توجه به طراحی نصب شوند.

طراحی سوله خرپایی

نادیده گرفتن استفاده از نقاط اتصال چندگانه هنگام بلند کردن خرپا، و یا نادیده گرفتن استفاده از مهارهای موقت با هر دو مها جانبی و مورب در فواصل مورد نیاز، در واقع بیشترین اشتباهات در هنگام نصب خرپا با دهانه بزرگ در ساخت سوله خرپایی است. برخی معتقد اند که با خدمه ای که تحصیل یا تجربه در نصب فضاهای با دهانه بلند دارند، باید از این اشتباه ها اجتناب کند. و، همانطور که قبلا ذکر شد، پیش برنامه ریزی خوب برای نصب ضروری است. طول های طولانی خرپاها بسیار متفاوت از دیگر خرپاها هستند و با انجام برنامه ریزی پیش از آن شما از اشتباهات خود فرار خواهید کرد و زمان زیادی را در محل کار خود ذخیره خواهید کرد.

 ساخت سوله خرپایی و عوامل ایمنی در نصب خرپا با دهانه بزرگ :

  • نصب و راه اندازی ایمنی
  • انبار امن در سطح صاف
  • استفاده صحیح از نوار افقی و جرثقیل
  • نصب مناسب مهارهای جانبی محدود و مورب
  • پایه ایمن به اتصال تکیه‌گاهی
خرپا CFS با ارتفاع بالا

شکل ۴ – خرپا CFS با ارتفاع بالا

بدون نظر

ارسال دیدگاه