احداث سوله  : خصوصیات ظاهری سوله :سوله ها با ظاهری شیبدار یا قوسی اند , جنس آن ها از فلز است و با ستون میانی یا بدون آن ها ساخته می شوند . ساختاری که این سازه ها دارند موجب شده تا بتوان از آن ها در موارد مختلفی استفاده نمود .

سوله ها معمولا با دهانه های حدود ۶۰ متر ساخته می شوند , دهانه هایشان ۱۰ الی ۲۵ متر و ارتفاع معمولشان هم ۶ متر است .

در سوله ها می توان از نورگیر نیز استفاده نمود تا نور سوله ها بیش تر باشد , در سوله ها می توان در یک طرف یا در طرف آن سایبان نیز نصب نمود .

عملکرد سوله

عملکرد سوله ها با سایر سازه های فلزی متفاوت است از سوله ها می توان در مواردی چون :

  • تعمیرگاه های ماشین آلات سبک و سنگین
  • پارکینگ های بزرگ و طبقاتی
  • ساختمان ها وسالن های صنعتی
  • سالن های نمایشگاهی
  • محل های تعمیر و نگهداری هواپیما ها
  • سالن های ورزشی و استخرها
  • سازه های اسکان های اضطراری
  • صنایعی چون کشتی سازی ها
  • کارگاه های تولیدی و کارخانه ها
  • اردوگاه ها و کمپ های نظامی
  • استادیوم های ورزشی
  • انبار ها و سردخانه های صنعتی

احداث سوله

سوله ها پس از طراحی و ساخت به مرحله نصب و احداث می رسند , در این مرحله سازه در موقعیت تعیین شده از سوی کارفرما نصب خواهد شد و تمامی مراحل آماده سازی برای بهره بردای از سوله صورت خواهد پذیرفت . سازه ها توسط تکنسین های مربوطه نصب و اجرا خواهد شد این مرحله که آخرین مرحله ی ساخت و نصب سوله است به دقت زیادی نیاز دارد.

قطعات توسط پیچ و مهره و جوشکاری به هم بسط داده می شوند و فونداسیون سازی آن انجام می گردد , فونداسیون در استحکام و مقاومت سازه به میزان زیادی تاثیرگذار است به همین دلیل هم باید در اجرای آن دقت لازم را به خرج داد .

هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله: هزینه های ساخت سوله معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد. چرا که سوله ها دارای کاربرد های گوناگونی بوده و قیمت های آنها متفاوت می باشد. بنابراین افراد به عنوان فرد تصمیم گیرنده می بایست از قیمت های سوله مطلع باشند تا بتوانند با برنامه ریزی درست پیش رفته و عوامل مختلف در قیمت را بشناسند. یکی از مهم ترین عواملی که بر ساخت سوله اثر می گذارد معمولا هزینه های مربوط به مصالح ساختمانی می باشد و نوع مصالحی که شما مصرف می کنید علاوه بر قیمت بر روی کیفیت نیز اثر  می گذارد. با خواندن این متن شما می توانید با اطلاعات مفید از هزینه های سوله بودجه ی لازم را ارائه داده و به بهترین نتیجه برسید.

عوامل موثر در هزینه ساخت سوله

۱٫     کاربری سوله که به این معنی می باشد که هدف شما از ساختن سوله چیست و برای چه نوع مکانی می خواهید اقدام به ساخت سوله نمایید.

۲٫     ابعاد سوله و نوع سوله ای که می خواهید بسازید.

۳٫     نیاز بودن به جرثقیل  یا خیر

۴٫     شرایط اقلیمی و نوع مکان احداثی

۵٫     مصالح پوشش دیوار

۶٫     مصالحی که برای پوشش سقف استفاده  می شود.

۷٫     مصالح مورد نیاز برای نمای سوله

۸٫     پوشش کف سالن

۹٫     تجهیزات مورد نیاز برای روشنایی

۱۰٫   تجهیزات مورد نیاز برای ارائه ی سیستم تهویه ی مطبوع

در صورتی که شما از سایر موارد بالا مطلع بوده و تک تک در نظر داشته باشید به راحتی می توانید هزینه های مربوط به سوله ی مورد نظر را بررسی نمایید. بنابراین سوال هزینه ی ساخت سوله معمولا سوال بسیاری از افراد می باشد. قیمت و هزینه ی ساخت سوله به صورت متر مربع بررسی می شود. گفتن دقیق هزینه ی ساخت سوله معمولا اندکی مشکل می باشد و با دانستن هزینه های بالا نیز شما  می توانید تنها میانگینی از هزینه های مربوط به ساخت را به دست اورید. اما شما با دانستن موارد بالا می توانید راحت تر با این مسئله کنار بیایید و قیمت حدودی را تخمین بزنید. به طور میانگین و کاملا حدودی قیمت ساخت یک سوله با توجه به مواردی که در بالا گفته شد ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای ساخت هر متر مربع می باشد.

 

 

انواع سوله ها, با ما سوله, بهترین سوله, خرید سوله, عوامل موثر در هزینه ساخت سوله, فروش سوله, قیمت سوله, مصالح پوشش دیوار, نیاز بودن به جرثقیل, هزینه ساخت سوله, هزینه سوله, هزینه سوله سازی

قیمت ساخت سوله:  معیار های مختلفی هزینه ی های ساخت سوله را تعیین می کنند . در ساخت سوله مساحت، نوع سوله و وزن سوله و همچنین عوامل طبیعی نقش بسیار مهمی را دارا می باشند. اما در حالت کلی قیمت ساخت سوله باتوجه به متراژ در حدود ۲۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان برای هر متر مربع می باشد. در متن زیر در مورد هزینه ی ساخت سوله و عوامل موثر توضیح بیشتری خواهیم داد.

قیمت ساخت سوله و عوامل متعدد در آن

معمولا هزینه ی مربوط به ساخت سوله به عواملی نظیر نوع مصالح مصرفی بستگی دارد.  هر چه مصالح مورد استفاده در ساخت سوله مرغوب تر باشد هزینه های بالاتری را نیز دارا می باشد. توجه به قیمت ساخت سوله و همچنین عوامل متعدد تاثیر گذار در ان بسیار مهم می باشد. عوامل تاثیر گذار در ساخت سوله به صورت زیر است:

·        کاربری سوله که می بایست دانست کاربرد سوله چیست و برای چه کاری ساخته می شود.

·        ابعاد سوله و نوع ان که ممکن است سوله های خر پایی، یو بی ام و تیر ورقی باشد. که  در این مورد استفاده از سوله های خر پایی به صرفه تر می باشد.

·        امکان استفاده از جرثقیل که بر قیمت تاثیر گذار است.

·        محل احداث سوله و شرایط اقلیمی

·        مصالحی که در سطوح دیوار و یا سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

·        پوشش برای کف سالن

·        پوشش های نما

·        ابزار و تجهیزات روشنایی

·        تاسیسات مربوط به تهویه

در صورتی که شما از تک تک عوامل بالا مطلع باشید به راحتی می توانید قیمت تقریبی که برای ساخت یک سوله نیاز است را تحت بررسی قرار دهید. به طور کلی بهترین نوع سوله سوله های خر پایی می باشد. سوله های خر پایی از نظر هزینه های مورد استفاده و صرفه جویی در وقت بسیار موثر می باشند. این سوله ها دارای مزایای بسیاری می باشند که انتخاب انها را پیشنهاد می کنیم. چرا که علاوه بر مقرون به صرفه بودن در قیمت های مصرفی دارای وزن کم تر و مقاومت بیشتری در برابر عوامل طبیعی نیز می باشند. در میان سایر سوله ها این سوله ها به دلیل صرفه جویی در قیمت پر کار برد تر می باشند.

 

انواع سوله ها, با ما سوله, پوشش های نما, تاسیسات مربوط به تهویه, تیر ورقی, سوله های خر پایی, قیمت ساخت سوله, قیمت ساخت سوله و عوامل متعدد در آن, کاربرد سوله, محل احداث سوله و شرایط اقلیمی, یو بی ام